De laatste loodjes...

20-05-2019

De examens zijn in zicht. Aangezien ik voor mijn vakken voornamelijk portfolio's moet voorstellen in plaats van schriftelijke examens af te leggen, is het nu even een drukke periode. Mijn portfolio's moeten nu zo snel mogelijk af zijn, zodat ik enkel nog de presentaties moet oefenen.

De eerste deadline is 23/5. Dan moeten we een literaire analyse van een boek en een lesverloop rond dat boek afgeven. Dat is een taak die mij wel ligt. Ik lees namelijk graag boeken en het vak 'literatuur' was mijn favoriet. Ik heb het boek 'La Veste noire' van Evelyne Wilwerth gekozen. Het is een boek voor leerlingen waarvan de moedertaal niet Frans is. Ideaal dus voor mij als leerkracht FLE (français langue étrangère).

Daarnaast moet ik 27/5 een presentatie geven over het educatief systeem in Vlaanderen. Samen met de andere Erasmusstudenten aan onze opleiding komen we een aantal uurtjes samen om onze educatieve systemen te vergelijken. We krijgen een beoordeling op deze presentatie, maar het belangrijkste is dat we uit elkaars presentatie nieuwe informatie kunnen ontdekken.

Die dag moeten we ook ons portfolio van burgerschap afgeven. Dat is een groepswerk waaraan we in de les al hard hebben mogen werken. 31/5 zullen we ons werk presenteren en de vragen van de docenten beantwoorden. Dat vind ik wel een beetje spannend, omdat ik de enige Erasmusstudent van ons groepje. Ik hoop dat mijn Frans vlot en duidelijk genoeg zal zijn die dag.

Ook 28/5 heb ik een examen. Dat is het examen van de avondles. Eigenlijk zal er weer een niveautest afgenomen worden: is je Frans erop vooruitgegaan gedurende het semester? Voor dit examen is het niet nodig om te studeren. We hebben een boek moeten lezen waarover we op ons mondeling mogen praten, we moeten een tekst schrijven en een luister- en leesoefening maken.

Als laatste moet ik ook nog één van mijn stagelessen komen voorstellen: wat waren de sterktes en de zwaktes? Ik moet ook twee aanpassingen maken en uitleggen waarom ik die aanpassingen zou doen. 

Nu moet ik dus vooral even goed doorwerken, en dan zal de vakantie er wel snel aankomen!



© 2019 Yana à Liège. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin